mandag den 11. oktober 2010

Viceværten

Jeg er din mentale vicevært. Det er mig, der fjerner skraldet, når du ikke er hjemme. Det er mig, der rydder op i dine flygtige og kasserede tanker. Jeg er allestedsnærværende.

Det er mig, der pudser dine vinduer.

Mig.

Jeg gør tingenes tilstand klar for dig gennem spontane åbenbaringer.

Jeg.

Mit job er at sørge for dit sinds velvære. Mit hverv er at sørge for din akkommodation. Det er mig, der fejer i ydrekrogene af hjernebarken. Dér hvor edderkoppespindene samler sig til klistrede klumper af hvidt. Hvid masse som blokerer din hjernes mentative funktioner.

Jeg holder systemet kører. Lader dig færdes i virkeligheden går, sorte og til tider hvide verden. Ja, den er en endda nogen gange menstruations rød, men det tager du dig ikke af. Du kører af spor som jeg har tilrettelagt. Går ned af trappetrin som jeg med slid og møje har blankpoleret. Lader hvert skridt fører dig tættere på en egentlig selvrealisering.

Men den vil blive dig benægtet. For du eksisterer ikke. Jeg har opfundet dig. Jeg er din vicevært.

Du eksisterer kun inde i mit hoved.

Mit hoved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar