tirsdag den 31. august 2010

Brun farve

Det er over det hele. En smattet substans, hvis klistrende overflade klamrer sig fast til mit tøj. Det er brunt og minder mig om ekskrementer. Minder om lort. Menneskelort, men er det alligevel ikke. Lugten mangler og måde hvorpå slimet sidder klamret fast i plamager, minder mig mest af alt om størknet harpiks.

Det er besværligt at bevæge sig med dette lag af ”wannabe” lort. Mine bukser føles tungere. Mine arme kan løftes. Dette brune snask trækker mig ned. Brunt snask. Det er brunt. Tanken om lort er igen nærliggende, men… det er altså ikke lort. Lugten mangler. Dog er det brunt. Lortebrunt, eller faktisk ikke. Det er en ren brun farve.

Jeg bevæger mig tungt hen imod et kar med vand. Jeg vil af med snasket, men jo tættere jeg kommer, jo mere trækker dette tunge læs af brune substanser mig ned.

Karret stod ubrugt dagen efter. Tæt på det lå en brun bunke af smattet lort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar