mandag den 21. juni 2010

På tur

En inspirerende tur. Det startede med to veninder i en lejlighed og en grand entrance. En tåge af smøger overtog lokalet og jeg nød den afslappende samtale hen over et bord med ikke afslappende indhold. Så startede turen.

Ud på landevejene. I høj fart mod et ukendt destination, der endte med at være havet. Har set de uforligende bølger bevæger sig mod stranden. Set dem strande afslappet i månens lys og solens begyndende skær, mens to dejlige damers samtale i baggrunden. Yndige bølger, der mest af alt lignede 3D effekter fra et computer spil. Elegante bølger. Dyppede mine bare tær i disse smukke bølger.

Efterfølgende en tur hjem med røg på hjernen og samtaler til højre benet. Arrival ved gården – mit hjem – langt ude på de mørke marker. Sad på terrassen og stirrede ud over dette mørke landskab. En enkelt edderkrop kravlede over fliserne, mens jeg hørte frøernes kvækkende sang fra et vandhul langt ude i mørket. Blev forstyrret af lyset fra lampen på bordet, der tiltrak nysgerrige natsværmere. Røg en smøg og brændte edderkoppens ryg. Så krampetrækninger og sugede endnu et utroligt simpelt, men fascinerende indtryk til mig.

Efter dette og et måltid mad sidder jeg nu og skriver dette. Indtrykkene sidder stadig klart på nethinden. Det hele skyller rundt i mit hoved og tankerne er som bølgerne på stranden. 3D effekten er overvældende. Elsker det simple i at sidde her og skrive indtrykkene ned. Ignorer at denne tekst er fyldt med stavefejl. Trykker F7 og gennemgår det hele med Words velkendte stavekontrol. Ser rundt i mit rum, mens mine fingrer arbejde på højtryk for at få alt nedskrevet. Nu er højtrykket blevet til lavtryk, da der ikke er mere at fortælle. Kun et sidste afsnit bør skrives:

Jeg har været på tur venner. Tilbragt en aften med to dejlige damer. Smøger, godt selskab og sightseeing på stranden. Har været på en tur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar